obligatzii pt norma fixa

DeepSky:
salut,sunt pfa cu norma fixa in domeniul IT. Inca nu m-am inregistrat la finante, urmeaza sa o fac maine-poimaine dar inainte vreau sa ma asigur ca norma fixa e cea mai buna varianta, mai ales ca vad ca 2 ani nu ai voie sa te schimbi . pt Norma Fixa, ce obligatii fiscale sunt ? trebuie sa ai registru de incasari si plati ? Ce alte registre/facturiere/chitantziere sunt necesare ?trebuie sa faci un bilant la sfarsit de an ? Am auzit ca daca venitul real depaseste cu mai mult de 25% norma, esti impozitat in venit real, sau se ajusteaza automat norma pt tine pt anul urmator. Se poate asa ceva ?In caz ca mi se rezilieaza contractul, si nu o sa mai am incasari, ce fac cu PFA-ul ? Pot sa-mi suspend autorizatzia ? Daca e pt o perioada scurta, sa zicem o luna ? am vazut ca multi cauta lisa cu normele. Pt Brasov, normele (si reducerile aferente, de ex 50% daca esti angajat cu carte de munca) sunt publicate pe situl adm fnanciare

Anonim:
salut,Eu am aceeasi dilema cu impozitarea pe baza normelor de venit respectiv in sistem real.Am fost la DGPF Timis, unde mi s-a spus ca in nici un caz vechiul cod CAEN 7222, nu poate intra la impozitare pe baza normelor de venit, desi pe lista cu normele de 2008 de la DGPF Sibiu apare la 104. Servicii Informatice, specificat clar si codul CAEN 7222.Din ce am citit eu in legi, nu se pune problema sa fi impozitat in sistem real daca depasesti cu 25% norma de venit. (Care ar mai fi beneficiul pentru noi? Mai ales ca in sistem real nu se deconteaza niciun fel de cheltuiala.)E vreau sa ma inregistrez la Finante ca si Platitor de impozit pe baza normelor de venit si neplatitor de TVA.La momentul de fata ma lupt cu functionarii de aici sa imi spuna un cod CAEN de Servicii Informatice pe care il accepta la impozitarea pe baza normelor de venit.O alta problema care se pune este la depasirea pragului de venituri de 35.000 EURO, cand conform legii in 10 zile de la inceputul lunii urmatoare a depasirii pragului, trebuie sa depui cerere sa fi trecut ca si Platitor de TVA. Din momentul acela toate facturile pe care le emiti vor contine si TVA si trimestrial va trebui sa depui declaratiile, si sa le dai TVA-ul care apare pe facturile tale.Ceea ce mi s-a spus mie de la DGPF Timis, si ceea ce din nou cred ca nu e legal, este ca in momentul in care ai depasit 35.000 EURO trebuie sa treci in sistemul de impozitare real. Desi in Codul Fiscal, nu este specificat lucrul acesta, si mai mult, se spune ca trecerea de la un sistem la altul, se poate face doar dupa 2 ani, pe baza unei cereri.Are cineva o lista oficiala cu codurile CAEN, care conform Ministerului de Finante intra la pozitia 104. Servicii Informatice?

Anonim:
De unde sti ca esti PFA cu norma fixa daca nu te-ai inregistrat inca la Finante?Ei decid cum vei fi impozitat, in functie de codul CAEN care iti apare pe autorizatie. Sau?

DeepSky:
salut, azi am depus si eu actele la finante.Am optat pt norma fixa. Cand mi-am facut autorizatzia la primarie, tanti de acolo mi-a explicat ca pt norma fixa pe domeniul informatica numai codul 6209 – Alte activitati de servicii privind tehnologia informatziei se accepta.Practic, cu finantele nu am treaba decat sa le dau banii trimestrial, prima transa fiind 15 martie. Nu cred ca se tzine cont de data inceperii activitatii.calculand 16% din 23500 (norma pt brasov) si impartit la 4 semestre vine vreo 9.5 mil, promitator inceput…

DeepSky:
am stampila, facturier si chitantzier. Intrebarea pe care am pus-o si mai sus era daca trebuie sa ai registru de incasari si plati ? Ce alte registre/facturiere/chitantziere sunt necesare ?

anonim:
pai la administratie nu v-a zis nimic? Ca ei sunt cei mai in masura sa va zica

Anonim:
vreau sa va intreb si eu ceva…lucrez pe P.F.A . din 2004 . este prima data cind citesc si aud chestiile astea cu doua tipuri de P.F.A. Eu am o sala de sport in care desfasor diverse programe de gimnastica. Am un registru in care trec intrarile si iesirile ,inclusiv facturile (citeam pe aici ca facturile la unii nu se trec) ,fac balanta la sf .de an ,ma duc la fisc ,respectivul semneaza pe el si mi fac eimpozitarea provizorie…daca il intreb de noutati ,raspunsul este–nimic. eu stiu ca nu am platit niciodata TVA , acum am inteles de pe la primarie ca se schimba codurile si ca trebuie casa de marcat. prin urmare …lamuriti ma si pe mine ca pe baza inspectorilor…poate cineva dintre voi sa faca o prezentare clara si la obiect …asa ca sa inteleaga si neavizatii?

anonim:
pai si eu am vazut un caz in care inspectorul indemna sa se scrie in caiet facturile, nu chitantele cum e corect, nu din rea credinta ci fiindca nu stia ce sa faca; in registrul de incasari si plati se trec incasarile si platile (in momentul cand sunt incasate sau platite facturile, nu cand se primeste sau emite o factura). Cam asta e despre acest registru. In rest pentru contabilitate sunt mai multe de citit, mult mai multe…

DeepSky:
pai la administratie nu v-a zis nimic? Ca ei sunt cei mai in masura sa va zicapai la finantze am predat foile, dar nici macar nu s-a uitat bine…pt ca apoi sa-mi raspunda gresit si neatent cand am intrebat-o ce urmeaza.

Data:2008-02-05 00:17:26

PFA ACTE NECESARE
casele de marcat

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *