contabilitate pfa

AugustaC:
Un site care se adreseaza celor ce vor sa devina p.f.a. sau care sunt pfa si doresc servicii de contabilitate, inclusiv cabinetelor medicale, avocatilor si notarilor.Infiintari pfa, consultanta, asistenta, coduri caen pfa, acte necesare infiintarii.

AugustaC:
rectific – http://www.iserv.ro/

Rodica:
La un cabinet medical ce registre contabile se tin?Eu stiu de reg. de incasari si plati, fise de magazie, bonuri de consum si nu stiu sigur daca trebuie si reg. inventar. Daca mai e si altceva va rog spuneti-mi si mie.Va multumesc!

AugustaC:
si fise de operatiuni diverse si fise de amortizari, daca este cazul

AugustaC:
si daca aveti angajati – asistente – declaratii la pensii, somaj, sanatate, itm, inclusiv registru de evidenta salariati

Rodica:
Va referiti la declaratiile lunare catre pensii, somaj, sanatate, itm.Am un program de contabilitate care scoate aceste declaratii si statele de salarii. Fisele de amortizari tot pe acest program le-am facut. Ce contin fisele de operatiuni diverse?Contabilitatea o tin eu ca si administrator sau trebuie sa-mi angajez contabil?Va multumesc foarte mult!

AugustaC:
La pfa nu exista termenul de administrator, desi puteti tine si dvs contabilitatea. Unele programe au fise de operatiuni diverse altele nu. Problema cu angajarea unui contabil – sau a unei firme este ca prin contract raspunde de ceea ce lucreaza, evitand astfel amenzi sau penalitati pentru plata intarziata sau deducerile peste limita.

Rodica:
Multumesc pentru lamuriri!

Livia:
Am si eu o intrebare, daca se poate, pentru cei mai cu experienta in domeniu. Stiu ca se plateste impozit de 16% pe veniturile unui PFA , dar daca pesoana este angajata la o alta firma, se plateste si sanatatea si la veniturile incasate prin contracte de prestari servicii cu alte firme decat firma la care este angajat?Cu multumiri,

AugustaC:
obligatoriu se plateste sanatatea si la venitul net din activitatea pfa-ului

FairPlay:
Bun, si daca esti PFA cu norma fixa de venit? Ca normele se stabilesc diferentiat in functie de zona unde iti desfasori activitatea… ce sa stie cei de la CAS cit trebuie sa primeasca?!

Coralit:
ce inseamna deduceri peste limita? cat ai voie sa cheltui pe PFA? Eu am cod CAEN 7487. Ce pot deduce pe cheltuieli? Pot deduce papetarie, bonuri de benzina, diurna (daca am ordin de deplasare) produse de curatenie?

AugustaC:
SUNT MULTI CARE NU STIU CE TREBUIE SA DEDUCA, DE EXEMPLU FAC ASIGURARE DE SANATATE PRIVATA SI AU VOIE SA DEDUCA NUMAI 200 EURO, NU MAI MULT,; DACA LUCREAZA ACASA ARE VOIE SA DEDUCA UN PROCENT DIN CHELTUIELI IN FUNCTIE DE CAT SPATIU ESTE ALOCAT PENTRU MUNCA SI CAT PENTRU LOCUIT; BINEINTELES CA ITI POTI DEDUCE CHELTUIELILE CU TELECOMUNICATII, TRANSPORT SAU ORICE ESTE NECESAR PENTRU BUNA DESFASURARE A ACTIVITATII. NU STIU CE INTELEGETI PRIN DIURNA: O SUMA DE BANI PE CARE II IEI PENTRU DEPLASARE NUMAI PE BAZA UNUI ORDIN DE DEPLASARE, FARA A ADUCE ULTERIOR DOCUMENTE JUSTIFICATIVE SAU FAPTUL CA VA DEDUCETI TRANSPORTUL, CAZAREA – ORICUM SUNT IN INTERESUL ACTIVITATII; MESELE SUNT OARECUM UN FEL DE PROTOCOL – IAR AICI EXISTA UN PLAFON.

Coralit:
Multumesc pentru raspuns Augusta.La diurna ma refeream strict la acea suma de bani necesara unei deplasari exceptand cazarea si transportul ( cred ca 25 RON/zi)

emilia:
buna,intentionez sa ma fac pfa zilele aste . as dori sa stiu cam cat costa toate .

emilia:
unde merg prima data ? trebuie casa de marcat ?eu vreau sa vand haine si incaltaminte si eventual sa merg si in targuri.va rog ajutat-ma .astept raspuns

AugustaC:
pentru a vinde haine in targuri trebuie sa declarati ca lucrati la terte persoane, trebuie sa luati si casa de marcat dar mai intai incepeti sa pregatiti actele necesare pentru pfa- adeverinta medicala, copii acte casa, diploma sau copie carte de munca-cu care mergeti la primarie

shtirlitz:
Buna ziua. Am si eu un PFA din aprilie anul trecut 2007. De atunci am inceput si activitatea. Am taiat facturi si chitante. Am adunat toate bonurile si chitantele cu cheltuieli. Insa am cateva cheltuieli la care trebuie sa fac borderou de achizitie. In registrul de incasari inca n-am trecut nimic. Vreau sa vad un model cum se comlecteaza exact sa nu gresesc. La inceput mi se pare foarte comlicat nemaiavand legatura pana acum cu contabilitatea.Cu borderorile de achizitie si dispozitiile de plata la fel nu stiu cum se procedeaza. Care ramane la mine sau la vanzator, cate exempalre? As da la un contabil sa -mi faca aceste acte pentru inceput.

AugustaC:
de unde sunteti, daca aveti nevoie de un contabil pentru Bucuresti sau imprejurimi, ma puteti contacta la 0765.513.158 sau 0731.24.55.28

shtirlitz:
am vazut oferta. dar sunt din Iasi.

cardos radu:
Stimata Augusta C.Am inceput in 1994 o activitate ca pfa.La inceput fiind ff mic ca si activitate tineam doar un registru de casa.Intre timp m-am dezvoltat ,din 2001 sunt platitor de tva si am pe linga activitatea initiala si comert cu un anumit tip de ulei industrial,la care se lucreaza cu stocuri,si care a devenit activitate principala.Anul trecut am avut vinzari de 300000 ron,nu am angajati.Eu tin in continuare un registru de casa(incasari,plati) si registrele pt.tva (cumparari,plati) si atit.Pe cei de la finante cind ii intreb spun ca-s in regula.Oare chiar sint in regula?Nu imi trebuie ceva fise de inventar,bilanturi,balante?Este o limita pina (gen 300000 ron) la care poti lucra ca pfa care odata depasita trebuie sa te declari srl?Sint din nordul tarii,deci exclus sa ne putem intilni.Va multumesc anticipat Cardos R.

AugustaC:
Nu ati avut nici un control de la fisc pana acum? Nici macar un control de fond? Pentru activitatea dvs. eu as face urmatoarele acte: nir pentru marfa intrata, fise de inventar pentru evidenta stocului-intrari si iesiri, jurnal de vanzari si jurnal de cumparari. As mai face si un inventar la fiecare final de an, care ar trebui sa corespunda cu ce aveti pe fisele de inventar. Fise de operatiuni nu sunt obligatorii decat daca aveti facturi ramase neincasate sau neachitate.In registru de incasari si plati treceti platile si incasarile-nu facturile neincasate sau neplatite.Neaparat la fiecare trimestru sa faceti deconturi de tva si acum mai sunt si declaratiile 394 si 392. Faceti bonuri de consum pentru consumabile. Treceti numarul masinii pe bonurile de benzina. Sper ca nu mi-a scapat ceva. Numai bine!

cardos radu:
Stimata doamnaControale am avut dar doar la nivelul lui 98,99 cind nu prea era ce controla.Multumesc pt. informatiile transmise,si inca ceva cam 80 % din activitate se face prin banca :o.p.,file cec,b.o..Eu pastrez extrase de cont,o.p. formularul verde si borderourile pe care le pun intr-un dosar.Este suficient?Multumesc anticipat Cardos R.

AugustaC:
puteti face fisa de operatiuni pentru banca, iar operatiunile le treceti in registrul deincasari si plati prin banca.

BLAGOCI:
Am P.F. cu activitatea din 3110 CAEN si am niste nelamuriri. Nu stiu ce trebuie sa trec in LISTELE DE INVENTARIERE si in REGISTRUL DE INVENTAR. In FISELE DE MAGAZIE am materiale consumabile pe care le folosesc pentru productie si care le scot pe baza de BON DE CONSUM, dar la sfarsitul anului 2007 au mai ramas materiale nefolosite. Cumva acele materiale trebuie trecute in LISTELE DE INVENTARIERE (REGISTRUL DE INVENTAR) sau nu?Deasemeni am achizitionat pe PF si un calculator cu imprimanta, un birou pt calculator, o trusa electrician etc. Cred ca cestea trebuie trecute in aceste "Registre" ca OBIECTE DE INVENTAR si/sau MIJLOACE FIXE. Deasemeni nu stiu cum au evoluat pragurile de valori minime pentru MIJLOACE FIXE intre anii 2003 si 2008 (1.200 … 1.800 RON cumva)?. MULTUMESC.

AugustaC:
intrati sa va zic pe privat pe mess ca e mai lunga discutia (id pfasrv)

gheorghita ecaterina:
buna ziua doamna Augusta!Ma numesc Gheorghita Ecaterina si imi voi deschide cat de curand un pfa. As dori sa ma ajutati cu niste sfaturi, pentru ca nu stiu de unde sa pornesc. as vrea ceva pt decoratiuni interioare, diverse obiecte de design, realizate de mine. cum procedez, cat ma costa, si alte amanunte esentiale care ma pot ghida. Va multumesc anticipat.

AugustaC:
aveti vreo diploma ceva, sau in ce aveti vechime?

gheorghita ecaterina:
Da, am terminat Facultatea de Litere si 3 ani la SNSPA, Fac. de Comunicare si Relatii Publice. Acum am terminat si sincer, asta vreau sa fac asta de foarte mult timp, dar nu am avut resursele financiare necesare, pe care acum le detin. Cum as putea sa procedez? Astept cu mare interes raspunsul dvs. va multumesc!

sora:
buna ziua,pot sa fiu p.f. autorizata doar platind la finante,pe venitul declarat in meseria de maseur cu calificare fara autorizare de spatiu din moment ce lucrez la domiciliul clientului ,si sa dau chitanta ,fara sa fiu nevoita sa detin casa de marcat sunt in regula in privinta asta?va multumesc anticipat.

Anonim:
Augu

avasile:
pentru cei ce lucreeaza cu partener strain, adica emit factura in euro plus cea in lei, ce sfaturi ne poti da?Te putem contacta pe privat, Augusta?

AugustaC:
ma puteti contacta pe yahoo la adresa pfasrv@yahoo.com

avasile:
am si eu un set de intrebari, poate un pic cam anapoda adaugate.DAca un PFA, isi desfasoara temporar activitatea in strainatate, emite facturi in euro, ce se poate considera cheltuiala :-diurna…la cat se poate stabili, este vreo reglementare legala, si in baza carui document se poate inregistra suma respectiva.Daca se maninca la o cantina locala, bonul de casa se poate trece si el pe cheltuieli, alaturi de diurna?-achizitionarea unui mobil, si abonament de internet e cheltuiala clara, nu-fiecare bilet de calatorie cu autobuzul, care costa ceva…se tree si el pe cheltuieli.Cum se inregistreaza si unde se pune acest bilet, ca si bonurile de la cantina? se capseaza pe o foaie separata si se ataseaza la registru, se face un document cumulativ?-daca PFA-ul e pleat din tara, exista posibilitatea depunerii acelort declaratii online?Multumesc mult

avasile:
Nu mai e activ forumul? se pare ca nu mai raspunde nimeni.Vroiam sa intreb, daca diferite cheltuieli se fac in valuta, care e procedura de completare a registrului de incasari si plati, care dupa lege se face in moneda nationala?Multumesc

AugustaC:
mie mi-ati cerut sa va dau un mail pentru a discuta pe privat, asa ca nu stiu de ce va suparati; in afara de asta din cate vad pfa ul dvs. ar avea nevoie de ajutorul cuiva de specialitate-sunt multeee intrebari fara raspuns….

Anonim:
Factura scrisa de un PFA catre un agent economit din strainatate se face il lei, dar se trece acolo si suma si cursul valutar la care s-a facut conversia. Banuiesc ca aici intreaba cei ce emit facturi catre Google sau alceva. Am intrebat la ministerul minatelor si au zis ca le cecurile primite din afara se emite factura in lei convertind suma de pe CEC?? E ok raspunsul? Augusta ar trebui sa raspunzi daca stii si public ca poate si pe alcineva mai intereseaza.

Data:2007-12-17 16:50:25

contabilitate pfa

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *