ce anume implica a fi PFA?ce dari catre stat?etc..

just M:
Sunt PF doar d o luna,activitate curierat(cod caen nou 5320).Stie kreva ce anume implica acest lucru cu lux de amanunte?Adik ce anume trebuie sa achit in fiekre luna,trimestru,..Cui?Cum?Ce cheltuieli pot sa am?!Firma la care am lucrat mai bine d 2 ani d zile ne-a dat aceasta oportunitate de a ne face PF-uri,ea virand lunar in cont o anume suma d bani..Eu ce obligatii am acum?Multumesc mult!

AugustaC:
Pentru a va lamuri cineva trebuie sa stie daca v-ati inregistrat platitor de tva sau nu, daca aveti contract cu casa de pensii sau cu casa de sanatate. E un subiect destul de amplu ca sa il discuti cu lux de amanunte!

just:
M-am inregistrat ca platitoare de tva..Obiectul de activitate al pfa-ului meu este curieratul..Firma de curierat la care am fost angajata pana anul acesta in ian a considerat ca ar mai profitabil atat pt angajati,kt si pt angajator,dak s-ar incheia doar un contract de colaborare intre noi..Ni se da un "salariu" fix pe luna din care trebuie sa ne achitam noi darile catre stat..Asta si vroiam sa stiu:ce anume am de achitat eu,in afara de impozitul pr profit,de tva trimestrial?! Ce pot sa am drept cheltuieli?Am nevoie de registru unic de control?De unde pot sa-l iau daca "da"?Si care e scopul acestuia?Mi-am facut PF mai pt a scapa de presiunile angajatorului, si poate pt ca iau mai multi bani lunar,insa vreau sa stiu ce am de facut de acum inainte..Astept raspunsul tau,Augusta..Mii de multumiri.

just M:
Astept mail-ul tau,daca nu cer prea mult,la buburuzzamaia@yahoo.comMultumesc din nou anticipat.

AugustaC:
iti dau mail ca e mai mult de scris

mari d:
care sunt pasii pt a deveni pfa daca ai curs de calificare

AugustaC:
just M ti-am trimis mailul din pacate ce ai solicitat, partea cu contabilitatea este de scris in cateva zeci de pagini…

unu':
in primul rand plata pentru pensie este din acest moment 29%, nu 5% cat platei pana acum (restul era suportat de catre angajator. +asigurare de sanatate+restul, practic angajatorul te pune pe tine sa platesti toate darile si impozitele.

anonim:
de obicei cei care fac pfa iau de la celputin 1000 euro in sus si in afara de asta i se dau si bani de impozite…

ioana:
si eu sunt pfa -cod CAEN -Agentii ImobiliareM-am inregistrat anul trecut, am facut declaratia de venit estimativ, am platit anul trecut impozitul pe profit pentru suma estimata dar acum (nu stiu pana la ce data daca imi poate spune cineva as fi recunoscatoare) trebuie sa fac declaratia privind venitul realizatunde se plateste impozitul pe profit, de ce am nevoie pentru a putea face plata (jurnal incasari si plati?) si ce imi pot deduce(sume pentru care nu platesc acest impozit pe profit) cheltuielile tinand cont de activitatea mea-agentii imobiliareva rog daca ma puteti lamuri si pe mine ma gasiti la onyioana@yahoo.com

AugustaC:
pai trebuie sa faceti declaratia pana in 15 mai si puteti deduce telefon , benzina, consumabile insa discutia e mult mai complicata, pentru ca dvs trebuia sa va faceti acest regsitru, sau sa fi strans facturile pentru deduceri, iar daca nu ati stiut ce e bine sa deduceti, nu stiu daca ati luat factura pentru respectivele produse. In afara de asta se deduc si cheltuielile cu asigurarea de sanatate si cele pentru pensii, dar nu ati spus daca ati avut contract? sau ati platit ceva? daca doriti mai multe informatii contactati-ma pe email pfasrv@yahoo.com,numai sa specificati cine sunteti!

stars:
Buna ziua,Sint angajat al unei companii cu contract de munca.As vrea sa devin si PFA pentru consultanta in domeniul software.Care sint pasii pe care ar trebui sa ii urmez, si ce obligatii fata de bugetul de stat presupune acest lucru tinind cont ca eu sint angajat si mi se opresc din salariu, impozitul aferent, taxele pentru sanatate, pentru pensie, etc.Multumesc.

bianca:
buna ziuasunt noua pe acest forum si imi doresc sa stiu mai multe despre pfa; am pfa cu cod CAEN – 8299 – alte activitati de servicii suport pentru intreprinderi n.c.a. Ce chelt. pot deduce, ce alte obligatii mai am? Sunt neplatitoare tva. Cine ma poate ajuta cu mai multe informatii? multumesc

alex:
Buna ziua.Imi poate zice si mie cineva de ce e nevoie pt a face un pfa pt o florarie?Va multumesc!

Anonim:
Buna ziuaAm si eu o intrebare. Pentru o activitate de tip MLM cum ar fi distribuitor AVON, HERBALIFE sau alte firme trebuie sa fii pfa? si ce calificare trebuie sa ai ca sa obtii autorizatie? Si ce acte trebuie sa tii avand in vedere ca nu ai stocuri ci doar distribui produse pe baza de comenzi periodice?Si trebuie sa te autorizezi de la o anumita suma de venit in sus sau nu conteaza daca venitul este pana in 500 ron/luna sau mai mult?Daca ma poate ajuta cineva, mii de multumiri.

miruna:
buna ziua! am si eu o rugaminte…cine ma poate ajuta?….:)sunt persoana fizica autorizata de putin timp si am inteles ca doar acea pers trebuie sa stea la vanzare….si daca eu plec pt o ora si in acest timp sta sotul meu la vanzare avand aceelasi nume, platesc amenda?cat?…ce lege zice acest lucru?Mii de multumiri,si o zi minunata tuturor!

aurel:
Pt. MirunaDa, platesti. Mai bine l-ai angaja cu doua ore orice numai ce esti tu, nu. Asa il ajuti la vechime si pensie si platesti dari pt. el de cca. 80-90 lei/luna.Salariul lui pe luna ar fi de 500:4 = cca.175 lei/luna. Daca te ajuta castigul din vanzare merita, daca nu las-o asa ca nu vine ITM la un magazin mic decat la sesizare. Atentie la contabilitate, aici este baiul.

lucia:
buna ziua as vrea sa devin si eu p.f.a dar nu stiu ce implica chestia asta(ce acte imi trebuiesc,care este impozitul pe care trebuie sa-l platesc)si daca e mai avantajos sa fii p.f.a sau pur si simplu sa fii un angajat obisnuit cu carte de munca?va rog mult sa ma ajutati.Multumesc

lucia:
imi trebuie calificare?

miruna:
multumesc mult Aurel pt raspuns….dar ce '' functie'' crezi ca a-si putea sa -i pun?daca il prinde la vanzare?eu am autorizatie pt vanzare de produse nealimentare….ce s-ar potrivi? MULTUMESC pt amabilitate si o zi minunata tuturor!

AugustaC:
daca il prinde la vanzare, miruna,sotul trebuie sa fie lucrator comercial, iar tu fiind pfa nu vei putea sa l angajezi, in afara de asta trebuie sa faci declaratiile pentru salariati la pensii,somaj, sanatate,itm, administratia financiara. Pe de alta parte daca tu ai lipsi o ora ar mai fi cum ar mai fi, dar banuiesc ca nu e numai atat! Mai bine te-ai gandi sa faci un srl sau o asociatie familiala!

miruna:
multumesc pt raspunsuri AUGUSTA…DA,AI DREPTATE lipsesc cel putin 3..4 ore pe zi ,dar acum daca am facut pe persoana fizica mai pot schimba in asociatie fam?sti cumva cat este amenda daca am ghinionul sa vina chiar in lipsa mea?…multumesc anticipat si o seara placuta tuturor!

bebemik:
va rog si eu sa ma ajutati!sunt informatician si vreau sa devin pfa in administrare retele sau depanare software/hardware!cum pot face si ce-mi trebuie exact ptr a deveni pfa!!!va rog mail la vina.valentin@yahoo.com

Florin:
Augusta…. daca ai fi sa alegi intre PFA si SRL, ce ai alege? Si pe mine ma preseaza firma sa imi fac PFA unde sa imi vireze banii. Ce avantaje obtin ei si ce dezavantaje am eu?

AugustaC:
Florin… daca faci micro trebuie sa angajezi un om pe un salariu minim, sa depui 5 declaratii pe luna,platesti 2,5% din venit impozit si la sf anului 16% din dividende; daca nu ai angajat platesti 16% impozit pe profit si tot atat pe dividende; daca faci pfa nu ai angajat si platesti numai 16% la impozit pe profit si evident, contributia de sanatate si de pensii

Florin:
Multumesc…… Intre timp am discutat si eu la finante cu un consilier. PFA e cel mai avantajos.

Iris:
Sint interesata sa-mi deschid PFA pentru prestari de servici inginerie ,as vrea sa stiu la ce cod se afla acest gen de servicii pe CAEN ?Se pot deconta facturi de plati de materiale pentru imbunatatirea sediului ?Cheltuieliile de intretinere a sediului si chiria lunara se pot deconta ? Pentru plata pensie se poate declara o suma mai mica decit cea de incasare ,de exemplu dupa salariul mediu pe economie ? Multumesc anticipat .

Anonim:
Iris, ai aici lista cu noile coduri CAEN:http://coding.ro/caen/caen2008.pdf

AugustaC:
Depinde ce vrei sa faci in aceste servicii-e posibil sa ai nevoie de autorizare mlpat. DUPA ACEEA DISCUTAM SI DE RESTUL…

Anonim:
Buna ziua.

Stefan:
Buna ziua.In clipa de fata doresc sa-mi infiintez un PFA, cu domeniu de activitate principal 7485 – Traducere. Intrebarea mea este urmatoarea: In clipa de fata am rezervat denumirea firmei la ORC, am toate actele, mai trebuie doar sa merg sa le depun, moment in care va trebui sa aleg cum vreau sa platesc impozitul, daca vreau sa fiu platitor de TVA…. Va rog frumos descriere (daca se poate cat mai amanuntita) de ce este/nu este bine sa fi platitor de TVA?, este bine/nu este bine sa platesti impozit pe venit sau pe profit?…..si orice alte sfaturi pe care m-i le-ati putea oferi.In cazul in care raspunsul ar fi prea lung va rog sa imi trimite-ti un mail pe adresa: stefan_a_mazilu@yahoo.comVa multumesc anticipat

AugustaC:
unde ati auzit de 2 feluri de impozite la pfa? cat despre tva daca aveti de unde deduce e ok; daca nu veti avea cheltuieli deductibile nu e ok.

Stefan:
Multumesc pt raspunsul prompt (in egatura cu cele 2 impozite, eu mai am un SRL, si ramasesem "influentat" de posibilitatea de alegere in acel caz).

AugustaC:
am inteles

Data:2008-02-01 15:41:11

Glosar
autorizare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *