Angajat pfa

dragoshh85:
Buna ziua,Am si eu cateva intrebari la care v-as ruga sa-mi raspundeti daca puteti:Firma la care lucrez mi-a zis ca trebuie sa trec pe PFA. Sunt nou ion bransa (abia am terminat facultatea) si nu stiu exact cu ce se mananca. Puteti sa-mi spuneti care sunt pasii ce trebuie urmati? (am inteles ca s-a modificat legea recent si nu mai trebuie asa multe acte si cozi), ce plati trebuie achiatate pentru a infiinta un PFA, ce datorii va trebui eu sa platesc (cam cat inseamna din salariu si cand trebuie platite… lunar, semestrial) …pentru ca probabil va trebui negociat noul salariu si nu stiu exact ce suma imi va ramane "in mana". De asmenea daca puteti sa-mi spuneti care sunt avantajele si dezavantalele PFA ar fi foarte bine (am impresia ca ma bag intr-o chestie mult prea complicata si as vrea sa stiu cat mai multe detalii).Imi cer scuze daca am pus intrebari stupide insa asa cum spuneam sunt ma inceput de drum si nu cunoesc foarte multe detalii.Va multumesc anticipat,Stanescu Dragos

dragos:
Nu ma poate ajuta nimeni? Am mai citit ceva post-uri si am mai strans niste intrebari:Vechimea din timpul PFA se contabilizeaza? …tinand cont ca nu voi avea carte de munca (am inteles ca nu se poate sa ai carte de munca daca esti PFA) Daca voi fi PFA cu norma fixa inteleg ca nu va trebui sa tin contabilitatea insa am citit ca trebuie sa am macar un registru (…de incasari si plati). Stiti cumva daca e adevarat si daca da, ce trebuie notat in el? (pentru controlul FISC).Puteti sa-mi spuneti ce trebuie sa am ca PFA cu norma fixa? (facturier, chitantier, stampila?) Mai sunt si altele necesare?Repet, eu nu vreau sa comercializez nimic, imi trebuie PFA pentru ca sunt obligat de firma la care lucrez.Multumesc anticipat,Stanescu Dragos

Alex Stan:
Dragos, se pare ca suntem in aceasi situatie. Firma la care lucrez doreste acelasi lucru din motive economice, evident.Partea buna e ca la noi se va ocupa angajatorul de toata documentatia necesara pentru obtinerea PFA. Ar trebuii sa soliciti acelasi lucru, la urma urmei e interesul firmei in primul rand. Vechimea nu se contabilizeaza, nici 'bani la pensie' nu 'merg'. Pentru a compensa ai optiunea unei pensi facultative sau private. Deasemenea, nefiind angajat, nu ti se plateste CAS-ul. Evident, nu vei mai putea beneficia de tratamente medicale sau de serviciile doctorului de familie, decat daca vei merge la CAS si vei face un contract individual cu ei, angajandu-te sa platesti tu aceasta contributie. Se poate sa ai carte de munca! De exemplu eu voi ramane angajat cu salariul minim pe economie(tocmai pentru a mi se plati CAS-ul) iar pentru diferenta pana la suma pe care am negociat-o cu angajatorul, eu, PFA Alex Stan, voi emite facturi firmei X care m-a contractat(in baza contractului de colaborare pe termen limitat semnat in prealabil)Pe langa CAS si eventuala pensie facultativa va mai trebuii sa platesti si 16% din profitul anual realizat si declarat. Asta se plateste odata pe an, la sfarsitul anului, in baza Declaratiei de Venit. Dar, din cate am inteles, poti avea propriul apartament ca si sediu pentru PFA(cu acordul conlocatarilor,vecinilor) si poti 'baga' cheltuielile provenite din utilitati(apa, curent, intretinere, telefoane) pe PFA, cu conditia ca acestea sa fie pe numele tau. Deasemenea mai poti 'baga' si cheltuielile de deplasare(bonuri de benzina, taxi, etc) pe PFA. Astfel incat poti aduce diferenta dintre venituri si cheltuieli cat mai aproape de 0. Cu cat aceasta diferenta e mai mica, cu atat impozitul pe care il vei plati va fi mai mic. (16% din Y, Y tinde la 0)DAR, daca doresti sa accesezi un credit bancar in viitor, vei vrea ca diferenta dintre venit si cheltuieli(profit) sa fie cat mai mare. Cu cat acesta e mai mare, cu atat posibilitatea obtienerii unui credit 'frumusel' este mai mare. Insa, profitul fiind mare, impozitul de sfarsit de an va fi mare… (16% din X, X profit maxim)Vei avea nevoie de un facturier si un chitantier(aprox 10 lei amandoua impreuna) pe care le vei folosi pentru a emite facturi catre angajatorul tau. Evident, vei avea nevoie de o stampila pentru a legaliza acele facturi si chitante. Vei avea nevoie de un registru de plati si incasari in care vei introduce facturile emise catre angajator(fiecare cu numar, data si valoare) si eventualele cheltuiel pe care doresti sa le 'bagi'(la fel, cu numar factura sau chitanta, data si valoare). Acesta se tine pe luni, din cate stiu eu, si ar fi bine ca cheltuielile sa nu depaseasca veniturile in NICI O LUNA. Eu conside ca acest registru e o unealta utila si nu o chestie care sa te incurce. Vei putea sa ai un control asupra resurselor tale financiare. Eu deja imi tin un registru neoficial, doar pentru a vedea pe ce cheltui banii si unde as putea reduce costurile lunare… Sper ca am fost de folos, sincer eu nu stiu inca daca e un plus sau un minus PFA-ul in cazul meu. La noi in firma, PFA-ul a venit ca o propunere, nu ca o obligativitate. Si trebuie sa ma hotaresc pana maine…Informatiile sunt cu caracte informativ, nu sunt 100% sigur in legatura cu acuritatea lor. Daca cineva stie mai multe, please share!BRGDS, Alex Stan

telenovele2007:
va rog dati si mia un raspuns si la mine imi cere tot asa sa fac pf dar cine va plati impozitul pentru pf.

Alex Stan:
Tu, probabil…

visitator:
acuritatea?

Alex Stan:
visitatorDa, am imprumutat cuvantul din englezul accuracy… Corect, in romana, este acuratete. Asta e, se mai intampla! 🙂

Data:2009-06-18 16:47:51

Magazin Online :: Toate detaliile
PFA pentru persoana cu domiciliul stabil in strainatate

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *